Strony

niedziela, 21 października 2018

Kubki i części mowy

 

Dziś pomysł na utrwalenie części mowy i kodowanie kubeczkami.

Potrzebne będą kolorowe kubeczki.
Ja wykorzystałam 4 kolory do utrwalenia
 rzeczownika, czasownika, przymiotnika i przysłówka.


Uczniów podzieliłam na grupy.
Każda dostała rozrysowaną piramidę z wpisanymi wyrazami.
Do ułożenia piramidy należało użyć kubeczków w odpowiednich kolorach:

czasowniki - kubki czerwone,
rzeczowniki - kubki niebieskie,
przymiotniki - kubki zielone,
przysłówki - kubki żółte.



Tutaj możecie pobrać przykładową kartę:
zakodowane części mowy

Następnie każda grupa wpisywała swoje propozycje wyrazów
i wymieniała się z inną grupą.


Karta pusta: kubki puste

Inny wariant kodowania:

Uczniowie układają piramidy z dowolnej ilości kubeczków,
następnie na kubkach przyklejają na karteczkach
odpowiednio: rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki i przysłówki
- w zależności od koloru kubeczka.

W tej wersji nauczyciel musi szybko i dokładnie sprawdzać rozwiązania. 




Uwagi praktyczne:
- łatwiej i szybciej sprawdzać, jeśli wszystkie grupy kodują to samo,
- jeśli chcemy zróżnicować zadania, warto przygotować karty z odpowiedziami
(takie, jak karta przykładowa).
Może to być jedno z zadań dla uczniów.







4 komentarze:

  1. Po samodzielnym oznaczeniu kubków czesciami mowy we wszystkich grupach, sprawdzilismy to glosno czytajac wyrazy zapisane przez uczniów. Jeden z grupy czytal glosno, a reszta uderzala łapka na muchy w ławkę, gdy odp. byla prawidlowa i nie uderzala, gdy odp.byla nieprawidlowa.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Tam" to zaimek przysłowny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Już poprawiłam, można pobrać właściwą wersję.

      Usuń