3 dni temu na FB Marcin Michalik pisa艂 o szybkich randkach na j臋zyku polskim 馃榿
U mnie to spotkania pod modrzewiem.
W ten spos贸b kl.8 sprawdza艂a swoj膮 znajomo艣膰 tre艣ci lektury.
馃尣"Umawiamy" si臋 na spotkanie na poszczeg贸lne godziny z dowolnymi osobami z klasy.
馃尣Nauczyciel m贸wi, kt贸ra godzina wybi艂a. Pary spotkaj膮 si臋 i przez minut臋, dwie odpowiadaj膮 na pytanie zwi膮zane z tre艣ci膮 lektury.
Warto po艣wi臋ci膰 czas na wsp贸lne om贸wienie odpowiedzi oraz zapisanie refleksji.
Co nam da艂a ta metoda?
Czego ode mnie wymaga艂a?
Czego si臋 nauczy艂em?
Szczeg贸艂y instrukcji:
Rozda艂am kart臋 z zegarem, poprosi艂am, aby "um贸wili si臋" na spotkanie z 12 osobami.
Czyli np. o 1. spotykam si臋 z Kasi膮, o 2. z Jankiem itd.
Gdy ju偶 si臋 powpisywali w swoje zegary, m贸wi艂am:
"Wybi艂a godzina pierwsza, pary spotykaj膮 si臋 pod modrzewiem".
Podawa艂am tre艣膰 pytania/zadania, para wsp贸lnie ustala艂a odpowied藕
i zapisywa艂a pod zegarem w odpowiednim miejscu.
Potem wybi艂a kolejna godzina, nast臋powa艂a zmiana par i kolejne pytanie.
Na koniec wsp贸lnie sprawdzili艣my odpowiedzi
i ka偶dy ju偶 samodzielnie zapisa艂 refleksj臋 w swoim zeszycie.
KARTA Z ZEGAREM do pobrania
Brak komentarzy:
Prze艣lij komentarz