Strony

niedziela, 16 lipca 2017

Ozoboty na polskim


Dziś kilka pomysłów na wykorzystanie ozobota na języku polskim.

Ozobot to malutki robocik, który może być zaprogramowany za pomocą
kolorowych kodów, rysowanych na kartce.
TUTAJ możecie poczytać o korzyściach stosowania ozobotów.
Jeśli jeszcze nie macie ozobota w szkole, na tej stronie znajdziecie informacje
o możliwości wypożyczenia ozobocika na tydzień do szkoły.
Ale uwaga, to wciąga!

Ozobot pojawił się u mnie na polskim w maju 2017, czyli tuż przed zakończeniem roku szkolnego.
W klasach 6 i 3 gim. uczniowie opracowywali ścieżki prawda/fałsz. 
Oczywiście ozobot miał przejść trasą, przy której zapisane były prawdziwe informacje.


Tutaj uczniowie podawali cechy wiedźmina.
Ćwiczyliśmy podstawowe komendy - skręć w prawo, w lewo, pauza itp.


Wszystkie trasy połączyliśmy na koniec w jedną.


Tworzenie zadań prawda/fałsz może być zastosowane przy każdym temacie.
Ozobot może wędrować na początku cyklu zajęć - aby sprawdzić, co uczniowie już wiedzą,
lub też na końcu - jako podsumowanie wiadomości.

Czytanie ze rozumieniem tekstu z ozobotem również jest ciekawe.

I kilka pomysłów.
Grupy najpierw mogą rysować puste plansze.


Trzeba zwrócić uwagę, aby przed każdym rozwidleniem pozostawić miejsce na kod.
To uczy logiki i planowania.

Następnie możemy kodować planszę, tak, aby robocik pojechał wyznaczoną przez nas trasą.


Kolejna grupa może rozszyfrować trasę i zamieścić odpowiednie
informacje - prawdziwe lub fałszywe.


Można oczywiście zacząć od informacji, a później umieszczać kody.


Ozobot powinien poruszać się odpowiednią drogą.


Możemy sami rysować plansze, lub skorzystać z gotowych wzorów.
Lekce na różne przedmioty i poziomy nauczania znajdziecie TUTAJ.

Zabawa z ozobotem jest dziecinnie prosta.
Miałam przyjemność gościnnie prowadzić lekcję w klasie 2 SP - u mojej córki.
Młodsi uczniowie też kodowali z robocikiem.


Jeśli jeszcze nie pracowaliście z ozobotem, to koniecznie spróbujcie.
Polecam.

Blue

1 komentarz: