Po raz kolejny pochylamy się nad
opowiadaniem Andrzeja Sapkowskiego "Wiedźmin".
Tym razem uporządkowałam materiały i działamy z wykorzystaniem prezentacji
(materiały moje, GWO oraz wydawnictwa RAABE).
Cykl lekcji rozpoczynamy od 12 symboli związanych z treścią lektury.
Wyjaśniamy pojęcie wiedźma, wiedźmin - warto tutaj opowiedzieć historię powstania wiedźminów. Zwróćmy uwagę na białe włosy Geralta, które są skutkiem mutacji.
Możemy poprosić chętnych uczniów, o przygotowanie krótkiego wystąpienia.
Na pierwszych zajęciach zastanawiamy się również nad wzorcami osobowymi, z których czerpał Sapkowski i opisujemy wygląd Geralta z Rivii.
Kolejne zajęcia rozpoczynamy od wspólnego ułożenia planu wydarzeń.
Ponieważ okazało się, że nie wszyscy uczniowie przeczytali lekturę, to opowiadaliśmy na głos wydarzenia. Każdy mógł spróbować. Celem było zapamiętanie kolejności wydarzeń.
Złożyliśmy plan i każdy porządkował małe folki z punktami w swoim zeszycie.
Zadanie, które warto zrobić (zwłaszcza jeśli uczniowie nie przeczytali opowiadania), to porządkowanie cytatów. Kto to powiedział? Co z tego wynika? Jakie cechy bohatera ujawniają wypowiedzi?
Na trzecim spotkaniu skupiamy się na walce Geralta ze strzygą.
Całość spotkań kończymy przypomnieniem cech literatury fantasy oraz analizujemy motywy baśniowe i bajeczne w opowiadaniu "Wiedźmin".
Jako bonus - lekcja z wykorzystaniem rutyny krytycznego myślenia i porównanie Geralta z superbohaterem.
Materiały opracowane przeze mnie można zakupić TUTAJ.
Miłego dnia
Blue
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz