Przysłówek dzieci poznają już w klasach młodszych.
Rozpoczynając lekcję o przysłówku w klasie IV
postawiłam na powtórzenie wiadomości w ruchu i pracę w grupie.
Rozpoczęliśmy od obejrzenia filmu Polonistki-YouTuberki
Uczniowie mieli wypisać pytania, na które odpowiada przysłówek oraz "pułapki", które czekają na poszukiwaczy przysłówków.
Informacje wypisaliśmy na tablicy i w zeszytach.
Kolejny etap to praca w grupach.
Każda grupa dostaje inne pytanie i wyszukuje ze słów rozsypanych po klasie odpowiednie przysłówki.
U mnie było 6 grup (po dwie do każdego pytania).
Wykorzystałam zalaminowane kartki z pytaniami, na których uczniowie zapisywali przysłówki.
Odczytaliśmy, sprawdziliśmy poprawność zapisów i mogliśmy przejść do pracy indywidualnej.
Każdy dostał "listy gończe" i samodzielnie miał wyszukać odpowiednie przysłówki.
Na zakończenie zebraliśmy wszystkie rozsypane słowa i przypięliśmy na tablicy w odpowiednich miejscach.
Każdy samodzielnie sprawdzał poprawność swoich zapisów.
Materiały można znaleźć TUTAJ.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz