sobota, 18 marca 2017

Puzzle poetyckie

Przed egzaminem gimnazjalnym trzeba powtórzyć środki poetyckie.
Sama znajomość teorii to nie wszystko. Warto wykonać kilka ćwiczeń praktycznych.



Klasę dzielimy na grupy, wybieramy liderów, którzy są odpowiedzialni
za podział pracy  i czuwają nad tym, aby każdy był przygotowany.
Odpowiedzialne i trudne zadanie, ale przynosi świetne efekty.


Ustalamy, jakie środki poetyckie uwzględniamy w pracy. 
Kartkę A4 dzielimy na 4 części, na środku zapisujemy nazwę i dodajemy po 4 przykłady.


 Na tym etapie pozwoliłam korzystać z wszelkich możliwych pomocy
- książek, zeszytu i nawet internetu.
Jedna lekcja to za mało na przygotowanie wszystkiego,
więc pracę i tak uczniowie kończyli w domu.
Przy okazji wyszło, że w internecie to czasami bzdury są...



Później kartki rozcinamy, mieszamy i wymieniamy się zestawem z inną grupą.



Zadanie 1. - złożyć wszystko (wcale nie takie proste).
Zadanie 2. - ocenić poprawność przykładów, omówić to z nauczycielem, podać argumentację.


A później różne wariacje z wykorzystaniem przygotowanych przykładów.

1. Zbieramy nazwy, zostawiamy grupie same przykłady, mieszamy.
 Jedna osoba z grupy losuje nazwę środka poetyckiego, podaje definicję i przykłady - swoje lub z kart.

2. Grupy zadają sobie na wzajem pytania - proszą o podanie definicji, przykładu.

3. Losujemy przykład, uczeń ma podać nazwę środka poetyckiego i jego definicję.

Lekcje odbyły się w listopadzie. Coś czuję, że z okazji Dnia Poezji wrócimy do naszych kart.

A jakie są Wasze sposoby na powtórkę środków poetyckich?
Chętnie poczytam.

Blue

1 komentarz :

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.