Tydzień z technologią.
Zadania są przeznaczone głównie dla przedszkoli i uczniów klas 1-3 SP,
ale bardzo podoba mi się założenie wyzwania:
technologie mają być narzędziem do pracy, a nie celem samym w sobie.
Takie podejście jest zgodne z moimi założeniami,
dlatego postanowiłam stanąć do wyzwania z moimi uczniami.
Przełom marca i kwietnia w klasie III gimnazjum i 8 to ostatnie powtórki przed egzaminami.
Na zabawę nie ma już czasu, więc technologie były ściśle związane z podstawą programową.
Zaczęliśmy od lektur.
Najpierw zrobiliśmy spis - to podstawa.
Następnie uczniowie w grupach przygotowywali pytania do każdej lektury.
Z tym materiałem pracowaliśmy przez kilka lekcji w różnych wariantach.
W kręgu odpowiadaliśmy na wylosowane pytania.
W parach uczniowie zadawali sobie pytania, a po uzyskaniu odpowiedzi przesiadali się
o jedno miejsce w prawo.
W grupach jeszcze raz pracowali nad pytaniami, tym razem przygotowując
zestaw do quizu - 4 odpowiedzi, w tym tylko 1 prawidłowa.
Zwieńczeniem był quiz w aplikacji Quizzizz.
TUTAJ możecie spróbować swoich sił.
Chętni uczniowie przygotowali swoje quizy.
TUTAJ możecie zagrać w quiz Oli.
Na kolejnej lekcji wykorzystaliśmy QRkody,
pod którymi były ukryte fragmenty lektur.
Zadaniem uczniów było podanie tytułu, autora oraz bohatera,
z którym wiązał się dany fragment.
TUTAJ qr kody.
Nie zapomnieliśmy również o powtórce ze środków poetyckich.
Ponownie zaczęliśmy od spisu i definicji.
Działania w praktyce to mi.in. dobieranie przykładów do
poszczególnych nazw.
A na końcu oczywiście był quiz.
Dla klas 5 przygotowałam karty do szybkiej powtórki środków poetyckich
w formie drogi dla ozobotów.
Poszczególne środki poetyckie mają przyporządkowane kolory.
Zidentyfikowanie nazwy pozwoli dobrać odpowiedni kolor
i zakodować drogę małego robocika.
Karty można pobrać TUTAJ.
Technologie to świetne narzędzie.
Jest tylko środkiem do osiągnięcia celu.
Miłego dnia.
Fajny temat. Technologia jest wokół nas, więc dzieciaki muszą się uczyć!
OdpowiedzUsuń