niedziela, 8 września 2019

Pokój zagadek Vashti


Na Dzień Kropki przygotowałam dla moich klas 6. pokój zagadek.
To krótka zabawa i powtórzenie z poprzedniego roku szkolnego.

Całość można pobrać TUTAJ.
Poniżej instrukcja przygotowania.

Drukujemy całość.
Ja planuję pracę kilku grup równocześnie, 
każda grupa będzie miała materiały oznaczone innym kolorem kropki. 
W ten sposób uczniowie będą mogli pracować w małych grupach.

Przed wejściem do klasy uczniowie losują karteczkę z kolorem. 
Siadają przy stolikach i otrzymują 2 kartki - list i kartę pomocniczą.


Zaczynamy od koperty z rysunkiem lodów.


 W środku pierwsza instrukcja:

Pierwsza cyfra to 3, ale oczywiście "fałszywe" koperty muszą być.



Kolejne zadanie prowadzi do "biblioteczki".
 Zlożyłam kartki z zadaniami tak, aby powstał grzbiet książki.


Odpowiedź to oczywiście "Chłopcy z Placu Broni" - nr 2.
Tutaj mamy kolejną wskazówkę.



Słowa wycięłam dziurkaczem.
Przymiotników jest 6 - to kolejna cyfra.
I znów przygotowujemy również "Fałszywe" koperty.







Cytat pochodzi z "Katarynki".
Otwieramy kolejną książkę z biblioteczki.



 Pozostałe dwie książki w biblioteczce zostają puste.


Szyfr może otwierać symboliczną lub prawdziwą szafkę.
Co w niej się ukryje?
To zależy od Was.
U mnie to pewnie będą plakietki 
z napisem "TALENT POLONISTYCZNY" 
i coś słodkiego :)

Dobrej zabawy.


3 komentarze :

  1. Dzień dobry, świetny Escape Room! Nie jestem polonistką i zastanawiam się nad ostatnią cyfrą kodu.. czy chodzi o minimum 3 cechy charakteru?
    Pozdrawiam serdecznie
    Karolina

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.