Tangramy w szkołach goszczą od dawna.
Ja przygotowałam dla moich uczniów 2 tangramy do omawiania
"Bajek robotów" Lema.
Materiały wykorzystam w czasie omawiania "Bajki o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła".
Poszczególne elementy należy rozciąć i dopasować do siebie tak,
aby informacje pasowały do siebie, np.: Król - Poleander Partobon.
Powstanie smok oraz rakieta.
Po ułożeniu uczniowie będą musieli powiedzieć, jak te elementy łączą się z treścią lektury.
A zamiast kartkówki sprawdzającej znajomość lektury,
proponuję kartę PRAWDA/FAŁSZ.
Uczniowie powinni podać, np. 3 informacje prawdziwe
i 3 zawierające mały szczegół fałszywy (czyli zawierający trochę prawdy, trochę fałszu).
Dajcie znać, jeśli wykorzystacie materiały.
Chętnie poczytam, jak się u Was sprawdziły.
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz