Przedstawiam Wam pomysł na spotkania z lekturą uzupełniającą w kl.4 -
"Pamiętnikiem Faelka Parerasa" Ewy Chotomskiej.
Do cyklu spotkań przygotowałam prezentację w Genially, którą wykorzystywałam na lekcjach.
Zadania opracowałam na podstawie materiałów GWO.
Wykorzystał również pomysł Marcina Michalaka dotyczący omówienia zagadnień związanych bezpieczeństwem w kontaktach z psami.
Pomysły Marcina możecie przejrzeć TUTAJ.
Zacznijmy od prezentacji:
Realizując poszczególne lekcji uczniowie jednocześnie przygotowywali elementy do lektury na wieszaku. Dzięki temu mieliśmy sporo czasu na dopracowanie szczegółów.
Polecam taki model pracy zarówno w nauczaniu zdalnym, jak i stacjonarnym.
Na niektórych slajdach są miejsca do wpisywania odpowiedzi, elementy do przesuwania itp. Oczywiście nie zapisują się one na stałe w prezentacji, jeśli chcemy je zachować i wrócić do naszych odpowiedzi, trzeba zapisać je jako zdjęcie/zrzut ekranu.
Ja po wykonaniu takich zadań wspólnie z uczniami na lekcji, zdjęcie umieszczałam z Teams w notesie zajęć. Dzięki temu uczniowie w każdej chwili mogli zajrzeć do wypracowanych wspólnie rozwiązań.
Można to zrobić również w obszarze współpracy - wtedy uczniowie sami wpisują odpowiedzi.
Na lekcji podsumowującej pracę z lekturą uczniowie czytali opisy swoich zwierzątek i prezentowali lektury na wieszaku.
Elementy "zawieszone" na wieszaku:
- obowiązki właściciela psa,
- kartka pocztowa od Felka + "zdjęcie",
- cechy Felka,
- portret Felka.
W tym czasie klasa 4 na muzyce tworzyła strony śpiewnika z piosenkami o zwierzętach - każdy wybrał swój ulubiony utwór, zapisał tekst i dodał ilustrację.
Na plastyce rysowali portret pupila, a na informatyce projektowali kącik w domu dla zwierzaka.
Jeśli ten post był dla Ciebie przydatny - daj mi znać.
Jeśli masz pytania - pisz śmiało, postaram się na wszystkie odpowiedzieć.
Odwiedź mnie:
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz