niedziela, 10 stycznia 2021

Pamiętnik Felka Parerasa

 Przedstawiam Wam pomysł na spotkania z lekturą uzupełniającą w kl.4 - 

"Pamiętnikiem Faelka Parerasa" Ewy Chotomskiej.


Do cyklu spotkań przygotowałam prezentację w Genially, którą wykorzystywałam na lekcjach.

 Zadania opracowałam na podstawie materiałów GWO.

Wykorzystał również pomysł Marcina Michalaka dotyczący omówienia zagadnień związanych bezpieczeństwem w kontaktach z psami. 

Pomysły Marcina możecie przejrzeć TUTAJ.

Zacznijmy od prezentacji:


Realizując poszczególne lekcji uczniowie jednocześnie przygotowywali elementy do lektury na wieszaku. Dzięki temu mieliśmy sporo czasu na dopracowanie szczegółów. 

Polecam taki model pracy zarówno w nauczaniu zdalnym, jak i stacjonarnym. 

Na niektórych slajdach są miejsca do wpisywania odpowiedzi, elementy do przesuwania itp. Oczywiście nie zapisują się one na stałe w prezentacji, jeśli chcemy je zachować i wrócić do naszych odpowiedzi, trzeba zapisać je jako zdjęcie/zrzut ekranu.

Ja po wykonaniu takich zadań wspólnie z uczniami na lekcji, zdjęcie umieszczałam z Teams w notesie zajęć. Dzięki temu uczniowie w każdej chwili mogli zajrzeć do wypracowanych wspólnie rozwiązań.


 


 
Jeśli chciałam zebrać informacje i pomysły od dzieci, a nie miałam na to miejsca w prezentacji, odpowiedni slajd wklejałam do notesu zajęć i pod zdjęciem zapisywałam odpowiedzi uczniów. 

Można to zrobić również w obszarze współpracy - wtedy uczniowie sami wpisują odpowiedzi.

Na lekcji podsumowującej pracę z lekturą uczniowie czytali opisy swoich zwierzątek i prezentowali lektury na wieszaku. 

Elementy "zawieszone" na wieszaku:

- obowiązki właściciela psa,

- kartka pocztowa od Felka + "zdjęcie",

- cechy Felka,

- portret Felka.



 W tym czasie klasa 4 na muzyce tworzyła strony śpiewnika z piosenkami o zwierzętach - każdy wybrał swój ulubiony utwór, zapisał tekst i dodał ilustrację.

Na plastyce rysowali portret pupila, a na informatyce projektowali kącik w domu dla zwierzaka.

Jeśli ten post był dla Ciebie przydatny - daj mi znać.

Jeśli masz pytania - pisz śmiało, postaram się na wszystkie odpowiedzieć.

Odwiedź mnie:



 Miłego dnia.



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.