czwartek, 31 sierpnia 2023

Pierwsza lekcja


 Co roku zastanawiam się, jak rozpocząć pierwszą lekcję języka polskiego.

Czy zacząć od kryteriów oceniania i zasad? Od spisu lektur?

A może od z innej strony - od rozmowy, wykorzystać metafory, porozmawiać o celach?

Rozpoczynałam bardzo różnie :)

W tym roku przygotowałam dla moich uczniów napisy, które powiesiłam już na drzwiach. 


Hasło: "To jest Twój rok, żeby..." znalazłam na Pintereście i nie wiem, kto jest autorem takiej gazetki (jeśli wiecie, dajcie znać, chętnie oznaczę w poście).

Moją wersję możecie pobrać TUTAJ.

Pomyślałam, że zaczniemy właśnie od celów

Wrzesień to taki czas, kiedy obiecujemy sobie wiele rzeczy :) Poproszę moich uczniów, aby wybrali cel z proponowanych przeze mnie lub dopisali swój własny. Może będą mieli ochotę oznaczyć swój wybór i doczepić karteczkę z imieniem?

W zeszytach zaproponuję zapis stosowany przy podsumowaniach w zarządzaniu sobą w czasie:


Na koniec porozmawiamy (jeśli zdążymy) o zasadach współpracy.

Ponieważ nie mam nowych uczniów, z wszystkimi już pracowałam w zeszłym roku szkolnym, to zaproponuję pracę w grupach - co jest istotne dla nas, jakie zasady naszej współpracy są najważniejsze? Co im się podobało, co warto zmienić i dlaczego?

To będzie też czas na ich propozycje, spostrzeżenia. Mam nadzieję, że dyskusja będzie owocna i wspólnie ustalimy 3-4 filary naszej pracy na języku polskim.

A jak u Was w tym roku będzie wyglądał pierwsza lekcja?






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.