niedziela, 22 października 2023

Jesienna historia

 W piątek pierwszaki podsumowały cykl zajęć o jesieni.

Co to jest jesień? Na to pytanie odpowiadaliśmy przy użyciu rutyny
myślenia krytycznego WIDZĘ - MYŚLĘ - ZASTANAWIAM SIĘ.
Uczniowie potrafili wymienić oznaki jesieni, okazali się uważnymi obserwatorami.
Padły również ciekawe pytania, np. Dlaczego żołędzie mają czapeczki?


W kolejnej części zajęć poznaliśmy historię jeżyka, który spostrzegł, że jest jesień, pada deszcz, tymczasem on nie ma domku... Jak potoczyła się dalej ta historia? Tutaj wykorzystaliśmy rutynę krytycznego myślenia POCZĄTEK - ŚRODEK - KONIEC.


Rysunki do historii jeżyka można pobrać TUTAJ.
Wygenerowałam je w Canvie.

Pracując w grupach nad wymyśleniem dalszych losów jeżyka
pierwszoklasiści musieli współpracować ze sobą i działać w grupie.



Na koniec prezentowali swoje prace i opowiadali zakończenie historii.


To zajęcia z innowacji, na których wprowadzamy myślenie krytyczne.
Jestem trenerką myślenia krytycznego Instytutu Krytycznego Myślenia.




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.