niedziela, 23 października 2016

Powiedz mi


Dziś pomysł na zebranie informacji o bohaterach lektury i przygotowanie do pisania charakterystyki.
Klasa 6 pracowała z "Tym obcym" I.Jurgielewiczowej, 
ale pomysł jest uniwersalny i łatwy w wykonaniu.


Uczniom przydzielamy postaci do opisania - losowo lub sami wybierają. 
Warto pomyśleć o równym podziale, bo u mnie okazało się, że mam mało wypowiedzi Julka i Mariana.
Każdy pracował samodzielnie, następnie odczytywaliśmy wypowiedzi 
i przyczepialiśmy do odpowiedniej postaci.

Zadaniem każdego ucznia było napisanie wypowiedzi bohatera o sobie.
Jakie ma cechy charakteru?
Co mógłby nam powiedzieć o sobie?
Co kierowało jego postępowaniem?

Zwracałam uwagę na podanie uzasadnienia cech charakteru - np. opis wydarzenia, 
sytuacji z lektury. 

U mnie dodatkowo każdy musiał powiedzieć coś o Zenku.
O tym, co o nim myśli, jak go postrzega.







Zgadniecie, kto to mówi?

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.