sobota, 27 października 2018

Kaligrafia w szkole

W zeszłym roku zaczęłam ćwiczyć kaligrafię.
Jeszcze dłuuuga droga przede mną, 
ale mój planer już wygląda piękniej.



Co nie umknęło uwadze moich uczennic.
I od tego zaczęły się zajęcia kaligrafii w szkole.

Przykłady prac:

Kaligrafia Zuzi:
 
Klasa 6a i 3gb:


Klasa 8a:

 


 Kaligrafia wymaga cierpliwości i czasu.

O czym warto pamiętać, jeśli chcemy prowadzić zajęcia z kaligrafii?
  • nie musisz być mistrzem - możemy uczyć się razem,
  • daj sobie czas - efekty nie przyjdą w jeden dzień,
  • daj sobie jeszcze trochę czasu - tydzień może nie wystarczyć :)
  • poszukaj darmowych kart do ćwiczeń w sieci - na wolnej licencji;
 

Możemy również spróbować "oszukanej kaligrafii" - to na początku się sprawdza.

1. Piszemy:


2. Dodajemy linie:

 

3. Zamalowujemy:


I dla porównania:


Jeśli już zdecydujecie, że kaligrafia to zajęcie dla Was,
warto zainwestować w dobry brush pen dla początkujących.
 Ceny zaczynają się już od 10 zł. 

Polecam poczytać wpisy na blogu SIE RYSUJE.

Koniecznie zadbajcie o pokazanie efektów Waszych prac w szkole.
Może inni też się zainspirują i zapragną ładnie pisać.

I najważniejsze - znajdź inną pozytywnie zakręconą osobę!
Razem łatwiej.
Jam mam Anię - to osoba, z którą zawsze mogę poszaleć polonistycznie.
Jak mi wpadnie jakiś nienormalny niekonwencjonalny pomysł, 
to Ona zawsze powie: 
"O, super! To jeszcze dołożymy do tego..."
 I tak to się kręci :)

Powodzenia.


3 komentarze :

  1. Monika, bardzo mi sie podoba i sama chciałam zaczac sie uczyć. M9ge podkrasc pomysł na kółko? I jeszcze kręci mnie ta myslografia ���� akbys miała jakiś warsztat niedaleko ���� daj znać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że pomysł można "podkraść" :) Napisz, jak Wam idzie nauka.
      A w najbliższym czasie warsztaty to prowadzę, ale dla rady pedagogicznej - czyli zamknięte dla osób z zewnątrz.
      Pozdrawiam i trzymam kciuki.

      Usuń
  2. Monika, bardzo dziękuję za polecenie mojego bloga!

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.