Potrzebne będą kolorowe kubeczki.
Ja wykorzystałam 4 kolory do utrwalenia
rzeczownika, czasownika, przymiotnika i przysłówka.
Uczniów podzieliłam na grupy.
Każda dostała rozrysowaną piramidę z wpisanymi wyrazami.
Do ułożenia piramidy należało użyć kubeczków w odpowiednich kolorach:
czasowniki - kubki czerwone,
rzeczowniki - kubki niebieskie,
przymiotniki - kubki zielone,
przysłówki - kubki żółte.
Tutaj możecie pobrać przykładową kartę:
zakodowane części mowy
Następnie każda grupa wpisywała swoje propozycje wyrazów
i wymieniała się z inną grupą.
Karta pusta: kubki puste
Inny wariant kodowania:
Uczniowie układają piramidy z dowolnej ilości kubeczków,
następnie na kubkach przyklejają na karteczkach
odpowiednio: rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki i przysłówki
- w zależności od koloru kubeczka.
W tej wersji nauczyciel musi szybko i dokładnie sprawdzać rozwiązania.
Uwagi praktyczne:
- łatwiej i szybciej sprawdzać, jeśli wszystkie grupy kodują to samo,
- jeśli chcemy zróżnicować zadania, warto przygotować karty z odpowiedziami
(takie, jak karta przykładowa).
Może to być jedno z zadań dla uczniów.
Każda dostała rozrysowaną piramidę z wpisanymi wyrazami.
Do ułożenia piramidy należało użyć kubeczków w odpowiednich kolorach:
czasowniki - kubki czerwone,
rzeczowniki - kubki niebieskie,
przymiotniki - kubki zielone,
przysłówki - kubki żółte.
Tutaj możecie pobrać przykładową kartę:
zakodowane części mowy
Następnie każda grupa wpisywała swoje propozycje wyrazów
i wymieniała się z inną grupą.
Karta pusta: kubki puste
Inny wariant kodowania:
Uczniowie układają piramidy z dowolnej ilości kubeczków,
następnie na kubkach przyklejają na karteczkach
odpowiednio: rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki i przysłówki
- w zależności od koloru kubeczka.
W tej wersji nauczyciel musi szybko i dokładnie sprawdzać rozwiązania.
Uwagi praktyczne:
- łatwiej i szybciej sprawdzać, jeśli wszystkie grupy kodują to samo,
- jeśli chcemy zróżnicować zadania, warto przygotować karty z odpowiedziami
(takie, jak karta przykładowa).
Może to być jedno z zadań dla uczniów.
Po samodzielnym oznaczeniu kubków czesciami mowy we wszystkich grupach, sprawdzilismy to glosno czytajac wyrazy zapisane przez uczniów. Jeden z grupy czytal glosno, a reszta uderzala łapka na muchy w ławkę, gdy odp. byla prawidlowa i nie uderzala, gdy odp.byla nieprawidlowa.
OdpowiedzUsuńCiekawy pomysł, dziękuję.
Usuń"Tam" to zaimek przysłowny.
OdpowiedzUsuńDziękuję. Już poprawiłam, można pobrać właściwą wersję.
Usuń