czwartek, 4 lutego 2021

Opowieści z Narnii

 Witajcie w świecie Narnii.

Przygotowałam cykl lekcji dla moich czwartoklasistów.

Prezentacja służyła mi do prowadzenia lekcji, uczniowie nie pracowali z nią samodzielnie.

 


 Znalazły się w niej m.in. następujące pomysły:

- wklejka do zeszytu - moje zdanie po przeczytaniu lektury,
 

 - plan wydarzeń z elementami do przesuwania; 
po skończonej pracy można udostępnić go uczniom np. w Teams jako zdjęcie/zrzut ekranu;


- ikony/symbole do opowiadania o wydarzeniach; 
zdjęcia powiększają się po najechaniu na nie myszką;


- mapa z najważniejszymi miejscami w Narnii; 
nazwy pojawiają się po najechaniu myszką;
 
 
- podstawowe  wiadomości o bohaterach są ukryte, 
aby najpierw uczniowie mieli możliwość wypowiedzenia się;


- pierwszy ćwiczenia wprowadzające argument i tezę wykonywaliśmy wspólnie;
moi uczniowie jeszcze tego nie ćwiczyli;


- wspólne omówienie przemiany Edmunda;
nazwy cech charakteru należy przesunąć do odpowiedniego wydarzenia;


- jako ciekawostka: wygląd koron dzieci na podstawie filmu;



- projekt SZAFA - to pierwszy taki duży i samodzielny projekt, 
dlatego instrukcje są dość szczegółowe; 


- na zakończenie opis postaci;

W trakcie zadanie domowe dla chętnych: Wykonaj zdjęcie pt. "Narnia".
Aura nam sprzyjała, zima była piękna.





 A tu kilka gotowych projektów szafy:








Jeśli korzystasz z moich materiałów, masz uwagi, to daj mi znać, napisz do mnie.

Miłego dnia.
Monika

6 komentarzy :

  1. Wielkie umysły myślą podobnie! Dokładnie taki sam poymsł miałam na na lapbooki z tej lektury. Chciałam dzieciom zaproponować wykonanie szaf 😊😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za podzielenie się świetnymi pomysłami. Dzięki Pani prezentacji miałam ułatwione zadanie- bardzo pomogła mi w lekcji zdalnej, dzieci chętnie pracowały.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne materiały dotyczące lektury "Opowieści z Narnii". Dziękuję za podzielenie się nimi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak można uruchomić prezentację? :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.