... to nie jedna,
czyli utrwalamy związki frazeologiczne.
Zadanie wydaje się proste.
Na ściankach kwadratów wypisane są związki frazeologiczne i ich wytłumaczenie.
Należy je ze sobą dopasować i ułożyć całą układankę tak, aby każdy związek
i jego tłumaczenie były obok siebie.
Klasa 1 gimnazjum pracowała razem. Początek okazał się trudny.
Co z czym połączyć? Od czego zacząć?
Najtrudniejsze zadanie to znaleźć pierwsze pasujące kwadraty.
To musi chwilę potrwać.
Trzeba przeczytać, co mamy na kwadratach i ustalić strategię działania.
Później zadanie jest już coraz łatwiejsze!
I w końcu wszystko składa się w jedną całość.
TUTAJ lista związków do wydrukowania - jeśli ktoś chce skorzystać.
Blue
Znakomity pomysł, chetnie sprawdzę u siebie. Pozdrawiam twórczego nauczyciela :)
OdpowiedzUsuńSprawdzaj :) Pozdrawiam również.
UsuńSwietny pomysl, ja tez bardzo chetnie wykorzystam u siebie :)
OdpowiedzUsuńBardzo proszę.
UsuńCzy kwadraty o intensywniejszej barwie mają dodatkowe znaczenie? Widzę też, że są specyficznie składane. Czy to też związane jest innym przeznaczeniem? Pozdrawiam :)
OdpowiedzUsuńNie mają znaczenia. Po prostu brakło kartek w tym samym kolorze :) Starałam się rozmieścić je w różnych miejscach, aby nie były obok siebie.
Usuń