sobota, 25 lutego 2017

Co dwie głowy...

... to nie jedna,
czyli utrwalamy związki frazeologiczne.


Zadanie wydaje się proste.
Na ściankach kwadratów wypisane są związki frazeologiczne i ich wytłumaczenie.
Należy je ze sobą dopasować i ułożyć całą układankę tak, aby każdy związek 
i jego tłumaczenie były obok siebie.

Klasa 1 gimnazjum pracowała razem. Początek okazał się trudny.
Co z czym połączyć? Od czego zacząć?


 Najtrudniejsze zadanie to znaleźć pierwsze pasujące kwadraty.
To musi chwilę potrwać. 
Trzeba przeczytać, co mamy na kwadratach i ustalić strategię działania.
Później zadanie jest już coraz łatwiejsze!

I w końcu wszystko składa się w jedną całość.



 TUTAJ lista związków do wydrukowania - jeśli ktoś chce skorzystać.

Blue

6 komentarzy :

  1. Znakomity pomysł, chetnie sprawdzę u siebie. Pozdrawiam twórczego nauczyciela :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietny pomysl, ja tez bardzo chetnie wykorzystam u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy kwadraty o intensywniejszej barwie mają dodatkowe znaczenie? Widzę też, że są specyficznie składane. Czy to też związane jest innym przeznaczeniem? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mają znaczenia. Po prostu brakło kartek w tym samym kolorze :) Starałam się rozmieścić je w różnych miejscach, aby nie były obok siebie.

      Usuń

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.