"Pajączek na rowerze" Ewy Nowak to jedna z ulubionych lektur moich uczniów.
Tym razem bez genially, za to działamy w notesie zajęć.
Cykl lekcji rozpoczęliśmy od rutyny myślenia krytycznego - 12 pytań.
Uczniowie w grupach układali pytania do lektury - takie, na które można w tekście znaleźć odpowiedź oraz takie, na które odpowiedzi nie ma, ale bardzo chcieliby je poznać.
Praca w grupach pozwoliła na zaangażowanie.
Obszar współpracy na Teams jest wygodny dla dzieci, jak i dla nauczyciela - pozwala na szybkie przygotowanie obszaru do zbierania wiadomości, wszyscy widzą zapiski inny osób, nie trzeba udostępniać ekranu.
W ten sam sposób układaliśmy plan wydarzeń - najpierw wspólnie w grupach, następnie całą klasą jeden plan. Ustaliliśmy, że skupiamy się na najważniejszych wydarzeniach - pojawiły się ciekawe dyskusje dotyczące ważności wydarzeń.
Również w grupach uczniowie zbierali wiadomości o Oli i Łukaszu, ich sytuacji rodzinnej oraz pomysły na symbole/ikony związane z tekstem.
Za każdym razem na pracę w grupach przeznaczałam 10-15 minut, później robiliśmy wspólnie podsumowanie i uczniowie uzupełniali swoje indywidualne notatki.
Co jeszcze?
Przedstawienie postaci w pierwszej osobie z wykorzystaniem aplikacji ChatterPix Kids:
Na zakończenie (przed pisaniem wypracowania) przygotowaliśmy pudełeczka po zapałkach z bohaterami. Wykorzystaliśmy tutaj również symbole, które proponowali uczniowie.
Tutaj możesz pobrać: KARTA Z SYMBOLAMI
Pudełeczka po zapałkach w scrapbookingu wykorzystywałam często, ale dopiero post Nieidealnej polonistki przypomniał mi, że na polskim można również użyć pudełeczka :)
Na pudełeczku rysowaliśmy popiersie bohatera, "resztę" w części wysuwanej.
Z tył zapisywaliśmy najważniejsze informacje, a symbole przydzielaliśmy wg własnego uznania. Oczywiście podczas prezentacji należało uzasadnić, dlaczego dany symbol znalazł się w tym miejscu.
Przed nami jeszcze pisanie charakterystyki.
Miłego dnia
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz