Gry na polskim? Oczywiście!
Często wykorzystuję przy omawianiu lektur gry z GWO.
Niestety, nie powstała gra do "Robinsona Cruzoe".
Postanowiliśmy więc z kl. 6a stworzyć własne gry na lekcji.
Ponieważ gra miała porządkować/przypominać wiadomości z lektury,
zaczęliśmy od przygotowania pytań.
Każdy z uczniów miał przygotować zestaw 5 pytań z odpowiedziami do treści książki.
Uczniowie sami dobrali się w grupy. Ich pierwszym zadaniem było przeanalizować pytania
i wyjaśnić ewentualne kwestie sporne dotyczące odpowiedzi.
Krok drugi to wybór pytań do gry i przygotowanie kart.
Skorzystałam z gotowych plansz, które można znaleźć TUTAJ.
Niektóre grupy postanowiły wykonać własne.
O pionkach też trzeba było pomysleć.
I opakowaniu gry - pudełko, koperta, a może jeszcze coś innego.
Jednak najważniejszą rzeczą było stworzenie instrukcji.
Spisanie zasad w sposób przejrzysty i zrozumiały.
I to zadanie okazało się najtrudniejsze.
Najmilsza część lekcji: granie!
Na koniec 3 lekcji ostatnie zadanie.
Grupy wymieniły się swoimi grami.
Należało przeczytać instrukcję, przejrzeć pytania, sposób wykonania
i dokonać oceny koleżeńskiej w zeszycie.
I już naprawdę na sam koniec - refleksja.
Uff. To były bardzo pracowite lekcje.
A Wy tworzycie gry?
Miłego dnia.
Jestem pod wrażeniem!
OdpowiedzUsuńBardzo interesujący pomysł , wykorzystam.
OdpowiedzUsuń