Przed egzaminem gimnazjalnym trzeba powtórzyć środki poetyckie.
Sama znajomość teorii to nie wszystko. Warto wykonać kilka ćwiczeń praktycznych.
Klasę dzielimy na grupy, wybieramy liderów, którzy są odpowiedzialni
za podział pracy i czuwają nad tym, aby każdy był przygotowany.
za podział pracy i czuwają nad tym, aby każdy był przygotowany.
Odpowiedzialne i trudne zadanie, ale przynosi świetne efekty.
Ustalamy, jakie środki poetyckie uwzględniamy w pracy.
Kartkę A4 dzielimy na 4 części, na środku zapisujemy nazwę i dodajemy po 4 przykłady.
Na tym etapie pozwoliłam korzystać z wszelkich możliwych pomocy
- książek, zeszytu i nawet internetu.
Jedna lekcja to za mało na przygotowanie wszystkiego,
więc pracę i tak uczniowie kończyli w domu.
Przy okazji wyszło, że w internecie to czasami bzdury są...
Później kartki rozcinamy, mieszamy i wymieniamy się zestawem z inną grupą.
Zadanie 1. - złożyć wszystko (wcale nie takie proste).
Zadanie 2. - ocenić poprawność przykładów, omówić to z nauczycielem, podać argumentację.
- książek, zeszytu i nawet internetu.
Jedna lekcja to za mało na przygotowanie wszystkiego,
więc pracę i tak uczniowie kończyli w domu.
Przy okazji wyszło, że w internecie to czasami bzdury są...
Później kartki rozcinamy, mieszamy i wymieniamy się zestawem z inną grupą.
Zadanie 1. - złożyć wszystko (wcale nie takie proste).
Zadanie 2. - ocenić poprawność przykładów, omówić to z nauczycielem, podać argumentację.
A później różne wariacje z wykorzystaniem przygotowanych przykładów.
1. Zbieramy nazwy, zostawiamy grupie same przykłady, mieszamy.
Jedna osoba z grupy losuje nazwę środka poetyckiego, podaje definicję i przykłady - swoje lub z kart.
2. Grupy zadają sobie na wzajem pytania - proszą o podanie definicji, przykładu.
3. Losujemy przykład, uczeń ma podać nazwę środka poetyckiego i jego definicję.
Lekcje odbyły się w listopadzie. Coś czuję, że z okazji Dnia Poezji wrócimy do naszych kart.
A jakie są Wasze sposoby na powtórkę środków poetyckich?
Chętnie poczytam.
Blue
1. Zbieramy nazwy, zostawiamy grupie same przykłady, mieszamy.
Jedna osoba z grupy losuje nazwę środka poetyckiego, podaje definicję i przykłady - swoje lub z kart.
2. Grupy zadają sobie na wzajem pytania - proszą o podanie definicji, przykładu.
3. Losujemy przykład, uczeń ma podać nazwę środka poetyckiego i jego definicję.
Lekcje odbyły się w listopadzie. Coś czuję, że z okazji Dnia Poezji wrócimy do naszych kart.
A jakie są Wasze sposoby na powtórkę środków poetyckich?
Chętnie poczytam.
Blue
Wspaniała inspiracja na nadchodzące dni!
OdpowiedzUsuń