Przed egzaminem ósmoklasisty warto powtórzyć motywy literackie.
Lekcję rozpoczęłam od rutyny myślenia krytycznego MYŚL - KOMBINUJ - ODKRYWAJ.
Zadaniem uczniów było zapisanie co już wiedzą na temat motywów, podanie definicji. Następnie "kombinowali" jakie mają pytania i na koniec określali, do czego mogą wykorzystać swoją wiedzę.
Kolejny krok to wylosowanie motywów do opisania.
Wykorzystałam "magiczne obrazki" do wzbudzenia ciekawości i zapewnienia anonimowości losów :)
Aby odczytać tekst ukryty pod obrazkiem, należy kartkę podświetlić latarką lub skierować w stronę okna / światła.
Pracowaliśmy w grupach wykorzystując rutynę WĘDRUJĄCE KARTKI.
Na czym to polega?
Grupa dostaje pusty arkusz, zapisuje wylosowane hasło i przez np. 3 min. zapisuje w jakiej lekturze ten motyw się pojawia. Następnie podajemy kartkę do następnej grupy - zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Teraz potrzebujemy więcej czasu, bo czytamy, co zapisała poprzednia grupa i dodajemy swoje pomysły. I tak dalej, aż kartki wrócą do właścicieli.
W
ten sposób każda grupa dodaje coś od siebie do każdego hasła.
Jak stworzyć magiczne obrazki?
To po prostu dwie kartki sklejone razem - obrazek na górze, teks pod spodem.
Gotowe karty do wydruku "magicznych obrazków" z nazwami motywów znajdziesz TUTAJ.
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz