czwartek, 14 kwietnia 2022

Quo vadis ósmoklasisto?

 Omawianie "Quo vadis" zawsze jest dla mnie wyzwaniem.

Historia porywająca, wciągająca, tajemnicza i wzruszająca... czasami mam wrażenie, że tylko dla mnie.

Oto kilka pomysłów na lekcje z ósmoklasistami.


1. Pracujemy z symbolami - podajemy wydarzenia z "Quo vadis" i wymyślamy własne ikony.

 

2. Kto jest kim?

📖 Przeczytaj opis i znajdź odpowiednią kartę z definicją / imieniem postaci.
📖 Podajemy 3 fakty o tej postaci lub miejscu (piszemy na zalaminowanych kartkach zwykłym flamastrem - można zatrzeć).
📖 W parach sprawdzamy poprawność zapisów.
📖 Wędrujemy po klasie, czytamy zapiski innych. Wybieramy 3 karty, na których są dla nas informacje, które wymagają utrwalenia (nie pamiętamy/ nie znamy faktów). Zapisujemy te informacje w zeszycie.
📖 Jako podsumowanie nauczyciel odczytuje na głos opis, zgłasza się do osoba, która ma przed sobą kartę pasującą do opisu.

Jeśli uczeń wylosował imię i nazwisko autora, zapisywał informacje o genezie "Quo vadis".

 
Ten materiał możesz zakupić w wersji do wydruku na platformie Złoty nauczyciel:
 
Do kompletu polecam grę "Ja mam, kto ma?" z wykorzystaniem tych samych opisów.



3. Lektura w pudełku - wątek miłosny.
 
🗃️ Lektura w pudełku - tym razem pudełko do pizzy.
🗃️ Możemy umieścić materiał związany z treścią całej książki, albo - tak jak u nas - z wybranym wątkiem / zagadnieniem.
🗃️ U nas "Quo vadis" - Liga i Winicjusz
 
 


4. Tangram

 Układanie tangramu to połączenie łamigłówki z symbolami.

Jaki kształt powstanie po ułożeniu? Z jakim wydarzeniem z lektury się wiąże?

Po złożeniu powstaje kształt krzyża lub sztyletu -  w zależności od interpretacji. Oba skojarzenia są poprawne. Uczeń zapisuje wydarzenie, z którym kojarzy mu się kształt. 



 

Miłego dnia

Blue School

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.