Omawianie "Quo vadis" zawsze jest dla mnie wyzwaniem.
Historia porywająca, wciągająca, tajemnicza i wzruszająca... czasami mam wrażenie, że tylko dla mnie.
Oto kilka pomysłów na lekcje z ósmoklasistami.
1. Pracujemy z symbolami - podajemy wydarzenia z "Quo vadis" i wymyślamy własne ikony.
2. Kto jest kim?
Przeczytaj opis i znajdź odpowiednią kartę z definicją / imieniem postaci.
Podajemy 3 fakty o tej postaci lub miejscu (piszemy na zalaminowanych kartkach zwykłym flamastrem - można zatrzeć).
W parach sprawdzamy poprawność zapisów.
Wędrujemy po klasie, czytamy zapiski innych. Wybieramy 3 karty, na których są dla nas informacje, które wymagają utrwalenia (nie pamiętamy/ nie znamy faktów). Zapisujemy te informacje w zeszycie.
Jako podsumowanie nauczyciel odczytuje na głos opis, zgłasza się do osoba, która ma przed sobą kartę pasującą do opisu.
Jeśli uczeń wylosował imię i nazwisko autora, zapisywał informacje o genezie "Quo vadis".
Ten materiał możesz zakupić w wersji do wydruku na platformie Złoty nauczyciel:
Do kompletu polecam grę "Ja mam, kto ma?" z wykorzystaniem tych samych opisów.
3. Lektura w pudełku - wątek miłosny.
Lektura w pudełku - tym razem pudełko do pizzy.
Możemy umieścić materiał związany z treścią całej książki, albo - tak jak u nas - z wybranym wątkiem / zagadnieniem.
U nas "Quo vadis" - Liga i Winicjusz
4. Tangram
Układanie tangramu to połączenie łamigłówki z symbolami.
Jaki kształt powstanie po ułożeniu? Z jakim wydarzeniem z lektury się wiąże?
Po złożeniu powstaje kształt krzyża lub sztyletu - w zależności od interpretacji. Oba skojarzenia są poprawne. Uczeń zapisuje wydarzenie, z którym kojarzy mu się kształt.
Miłego dnia
Blue School
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz