O miłości z rymami lub bez, czyli lekcja poezji w kl.6 z myśleniem krytycznym w tle.
Rozpoczęliśmy od wysłuchania wiersza Małgorzaty Hillar "Zakochana". Aby zebrać informacje o podmiocie lirycznym i bohaterze lirycznym dwa razy posłużyliśmy się rutyną WIDZĘ - MYŚLĘ - ZASTANAWIAM SIĘ. W parach uczniowie rozmawiali o swoich spostrzeżeniach, następnie chętni wypowiadali się na forum.
Do określenia nastroju wiersza wykorzystaliśmy rutynę KOLOR - SYMBOL - OBRAZ.
Przyglądaliśmy
się również obrazowi Zbigniewa Lengrena i w grupach porównaliśmy go z
wierszem - oczywiście wykorzystując rutynę DOUBLE-BUBBLE. Cechy wspólne i
różnice zapisywaliśmy na karteczkach samoprzylepnych i na zakończenie
umieściliśmy je na tablicy.
Rutyna DOUBLE-BUBBLE została ponownie wykorzystana, aby przyjrzeć się budowie naszego wiersza oraz utworu poznanego na wcześniejszej lekcji - "Nie będę dorosły".
Co odkryli uczniowie? Brak rymów w "Zakochanej", a to oczywiście doprowadziło nas
do definicji wiersza białego.
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz