poniedziałek, 20 lutego 2023

Liryka z krytycznym myśleniem

O miłości z rymami lub bez, czyli lekcja poezji w kl.6 z myśleniem krytycznym w tle.
 
 
📚 Rozpoczęliśmy od wysłuchania wiersza Małgorzaty Hillar "Zakochana". Aby zebrać informacje o podmiocie lirycznym i bohaterze lirycznym dwa razy posłużyliśmy się rutyną WIDZĘ - MYŚLĘ - ZASTANAWIAM SIĘ. W parach uczniowie rozmawiali o swoich spostrzeżeniach, następnie chętni wypowiadali się na forum.
 

 

 📚 Do określenia nastroju wiersza wykorzystaliśmy rutynę KOLOR - SYMBOL - OBRAZ.
 
📚 Przyglądaliśmy się również obrazowi Zbigniewa Lengrena i w grupach porównaliśmy go z wierszem - oczywiście wykorzystując rutynę DOUBLE-BUBBLE. Cechy wspólne i różnice zapisywaliśmy na karteczkach samoprzylepnych i na zakończenie umieściliśmy je na tablicy. 
 
 



📚 Rutyna DOUBLE-BUBBLE została ponownie wykorzystana, aby przyjrzeć się budowie naszego wiersza oraz utworu poznanego na wcześniejszej lekcji - "Nie będę dorosły". 
 
Co odkryli uczniowie? Brak rymów w "Zakochanej", a to oczywiście doprowadziło nas
 do definicji wiersza białego.
 


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.