Moi czwarto- i piątkolasiści poznają (lub przypominają sobie) zasady ortograficzne
przy pomocy map przykład-wniosek.
Pracę z mapami rozpoczęłam dzięki szkoleniu trenerskiemu w Instytucie Krytycznego Myślenia
i uważam, że jest to świetny sposób, aby "zobaczyć" myślenie uczniów
oraz pozwolić dzieciom na samodzielne odkrywanie reguł oraz wyciąganie wniosków.
![📝](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t25/1.5/16/1f4dd.png)
Dzięki mapie przykład - wniosek sami określili zasady.
![📝](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t25/1.5/16/1f4dd.png)
Pracowali w grupach, po "rozpracowaniu" każdej zasady wspólnie
zapisywaliśmy ją w zeszycie i każdy dopisywał 5 przykładów.
Można było, w razie braku własnych pomysłów, skorzystać
z map innych grup - starałam się do każdej zasady przygotować min. 3 wersje map.
Druga część lekcji to ćwiczenie poznanych zasad w praktyce.
Mapy zostały zalaminowane i są gotowe do użycia przez kolejną klasę.
TUTAJ możesz pobrać przykładowe mapy dotyczące pisowni "nie" z przymiotnikiem.
Tu znajdziesz moje wpisy:
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz