sobota, 7 stycznia 2023

Katarynka z rutynami krytycznego myślenia

 

Przy omawianiu "Katarynki" moi uczniowie poznają również historie z życia niewidomego chłopca - bohatera książeczki "O Kamilu, który patrzy rękami".
 
Opis zajęć znajdziecie również w TYM poście.

Możecie również wykorzystać prezentację:
 

 📚 Zazwyczaj rozpoczynamy od rutyny krytycznego myślenia MOST I do hasła osoba niewidoma, aby zakończyć MOSTEM II po zebraniu informacji o dwójce bohaterów.
 
 
📚 Zbieramy informacje o niewidomej dziewczynce z lektury - wykorzystujemy rutynę WIDZĘ - MYŚLĘ - ZASTANAWIAM SIĘ. Pracujemy samodzielnie, następnie wymieniamy się efektami pracy w parach. Wykorzystanie rutyny pozwala nam szybko zebrać wiadomości.
 
📚 Po poznaniu opowiadań o Kamilu porównaliśmy bohaterów rutyną DOUBLE - BOUBBLE. Grupy zaprezentowały swoje prace, zastanawialiśmy się nad przyczynami różnic. Wywiązała się ciekawa dyskusja i refleksja o trudnym losie dzieci, których rodziców nie stać na leczenie. Padło nawet nawiązanie do Nemeczka!
 

 📚 Cykl lekcji zakończyliśmy MOSTEM II oraz rutyną KIEDYŚ MYŚLAŁEM - TERAZ MYŚLĘ, która pozwoliła uczniom na porównanie swoich przemyśleń.
 
 

Możesz mnie znaleźć również tutaj:



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.