Przy omawianiu "Katarynki" moi uczniowie poznają również historie z życia niewidomego chłopca - bohatera książeczki "O Kamilu, który patrzy rękami".
Opis zajęć znajdziecie również w TYM poście.
Możecie również wykorzystać prezentację:
Zazwyczaj rozpoczynamy od rutyny krytycznego myślenia MOST I do hasła osoba niewidoma, aby zakończyć MOSTEM II po zebraniu informacji o dwójce bohaterów.
Zbieramy informacje o niewidomej dziewczynce z lektury - wykorzystujemy rutynę WIDZĘ - MYŚLĘ - ZASTANAWIAM SIĘ. Pracujemy samodzielnie, następnie wymieniamy się efektami pracy w parach. Wykorzystanie rutyny pozwala nam szybko zebrać wiadomości.
Po poznaniu opowiadań o Kamilu porównaliśmy bohaterów rutyną DOUBLE - BOUBBLE. Grupy zaprezentowały swoje prace, zastanawialiśmy się nad przyczynami różnic. Wywiązała się ciekawa dyskusja i refleksja o trudnym losie dzieci, których rodziców nie stać na leczenie. Padło nawet nawiązanie do Nemeczka!
Cykl lekcji zakończyliśmy MOSTEM II oraz rutyną KIEDYŚ MYŚLAŁEM - TERAZ MYŚLĘ, która pozwoliła uczniom na porównanie swoich przemyśleń.
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz